Metoda 5S v prometu!

Znano je, da je metoda 5S sinonim za urejeno, čisto in s tem varnejše delovno mesto. Tisti, ki metode še ne poznate, lahko obiščete našo spletno stran in tam spoznate osnove.

Ampak, je metoda 5S res rezervirana za podjetja, oziroma organizacije?

V naslednjem prispevku boste našli zanimivo razmišljanje, kako se metoda 5S uporablja v našem vsakdanjem življenju – v prometu, pa čeprav jo imenujemo kako drugače.

Metoda 5S (1. korak) Ločevati

Če gremo po korakih, je prvi korak namenjen ločevanju. Odvisno od namembnosti in starosti vozila, je temu prilagojen tudi tehnični pregled. Za večji del vozil je to enkrat letno ali enkrat na dve leti. Tukaj se vozila pregledajo in izločijo vsa neustrezna. Ta se nato ali popravijo ali zavržejo (odpad), predelajo (rezervni deli). Tudi ceste se redno pregledujejo in če je kakšen odsek preveč poškodovan, oviran (nesreča, padlo drevo, plaz …) ali v popravilu, se ta del ceste zapre in se naredi obvoz.

Metoda 5S, 1. korak - ločevati

Metoda 5S (2. korak) Označevati

Drugi korak je namenjen označevanju. Med vožnjo lahko vidimo vrsto različnih talnih, obcestnih in nadcestnih oznak, različnih oblik, barv in velikosti. Polna črta, dve polni, prekinjena črta … nam označujejo središče cestišča in hkrati opozarjajo, kje je vozni pas in kje prehitevalni. Barve črt: rumena cesta v popravilu (lahko tudi parking za invalide, gasilce), modra črta pove, da je parkiranje časovno omejeno… Prometna signalizacija (semafor, prometni znaki …): trikotni znaki so znaki za nevarnost, okrogli (obrobljeni rdeče) za prepovedi in omejitve, okrogli modri za obveznosti …

Metoda 5S, 2. korak - označevati

Metoda 5S (3. korak) Čistiti

Tretji korak je čiščenje. Ceste in predeli ob cesti morajo biti očiščeni, zato se poleti vršijo košnje bankin, pozimi pluženje snega, skozi celo leto pa odstranjevanje predmetov, ki motijo promet (ostanki gum, mrtve živali, veje dreves, posledice prometnih nesreč …)

Metoda 5S, 3. korak - čistiti

Metoda 5S (4. korak) Standardizirati

Četrti korak je standardizacija. Tukaj lahko omenimo Cestno prometne predpise (CPP) in Zakon o pravilih cestnega prometa (ZPrCP). V njih lahko najdete standard vseh prvih treh korakov. Kdaj mora kakšno vozilo na tehnični pregled (korak 1), barve talnih oznak, semaforjev, prometnih znakov (korak 2), dopustnost ovir na cesti (debelina snega, višina trave) za vsako vrsto cest posebej (korak 2), Kako pogosto se čistijo prometni znaki (korak 3) …

Metoda 5S, 4. korak - standardizirati

5S (5. korak) Vzdrževati

Peti korak je vzdrževati nivo. V podjetjih navadno dajemo korektivne ukrepe, da odpravimo odstopanja od želenega stanja. To delo opravljajo auditerji. Na cesti so naši auditerji policisti. Za razliko od podjetij so ukrepi vezani na kaznovanje, v skrajnem primeru tudi na odvzem vozniškega izpita.

Metoda 5S, 5. korak - vzdrževati
V podjetju LEAN Rešitve imamo preko 100 uvedb metode 5S v podjetja različnih branž in velikosti. Če vas zanima, kako bi vpeljali metodo 5S v vašem podjetju, nas kontaktirajte.